מנה קלאסית שתמיד עושה שמח בלב

חומרים לכ-35 קציצות

מעט שמן זית

בצל גדול

3 שיני שום קלופות וכתושות

3-4 שיני שום קלופות ופרוסות

6 עגבניות אדומות או קופסא קטנה של עגבניות תמר משומרות

מלח, פלפל שחור טחון, בהרט, כמון טחון, כורכום, פפריקה מתוקה, סוכר

2 כפות גדושות רסק עגבניות

קילו בשר בקר טחון

ביצה

צרור שמיר קצוץ

צרור פטרוזליה קצוצה

2 פרוסות לחם מושרות במים/ חלב וסחוטות או כשליש כוס פירורי לחם

חופן או שניים של גבינת פרמז'ן איכותית (לא חובה)

אופן ההכנה

מתחילים עם תערובת הקציצות: מעבירים את הבשר לקערה ומוסיפים שום כתוש, ביצה, לחם סחוט או פירורי לחם, צרור שמיר קצוץ, כחצי כפית מלח, כחצי כפית פלפל, רבע כפית בהרט.  לשים את התערובת היטב עם הידיים ונותנים לה לנוח כחצי שעה במקרר, מכוסה.

הכנת הרוטב:

מקלפים את הבצל וקוצצים לקוביות. אם בחרנו בעגבניות טריות ולא בקופסא, מקלפים אותן בעזרת קולפן עגבניות או על ידי חריצת איקס בכל עגבנייה והשרייתה במים רותחים למספר שניות. מוציאים את החלק הירוק וחותכים לקוביות. אם היינו עצלנים ובחרנו להשתמש בקופסא (כדאי שזו תהיה קופסא מאיכות טובה) פשוט פותחים אותה.

מחממים מעט שמן זית בסיר גדול, ומוסיפים את הבצל. מערבבים וממשיכים לטגן עד לשקיפות. מוסיפים את השום, מטגנים כמה שניות ומוסיפים את העגבניות. מערבבים, מתבלים בכחצי כפית מלח כרבע כפית פלפל, כרבע כפית כורכום רבע כפית כמון כפית פפריקה מתוקה וכפית גדושה סוכר. מערבבים ומוסיפים את רסק העגבניות. מוסיפים כשתי כוסות מים, מכסים ומביאים לרתיחה. מנמיכים את האש ומבשלים על להבה נמוכה. בנתיים מכינים את הקציצות: מוציאים את התערובת שנחה לה במקרר, ויוצרים  קציצות עגולות. מניחים את הקציצות בתוך הסיר עם הרוטב הרותח, מביאים שוב לרתיחה (כי הקציצות הורידו את הטמפרוטורה), מנמיכים ומבשלים חצי מכוסה כארבעים דקות. בודקים אם הקציצות מוכנות (חוצים קציצה אחת באמצע ורואים אם היא מספיק רכה לטעמנו), מתקנים תיבול, מוסיפים את הפטרוזליה הקצוצה, מערבבים ומכבים את האש. מגישים עם אורז בסמטי לבן.