מנה קלה מאוד להכנה ומפתיעה בטעמיה.

מה שאני אוהבת במתכון הזה שאפשר לשחק עם הירקות- ממש לא חייבים להיצמד לירקות האלה, תזרמו עם מה  שיש לכם בבית. אפילו ירקות קפואים משקית של סנפרוסט ילכו נהדר (ברוקולי, אפונה וכו'). פעם ניסיתי לשלב עגבניות מרוסקות מקופסא- גם יצא מעולה. את המתכון הזה למדתי מקארין – זה המקום לומר לה תודה!

מצרכים

חצי קילו חזה עוף פרוס לשניצלים

פחית קרם קוקוס -שימו לב ש"קרם קוקוס" הוא לא "מי קוקוס" ולא "נוזל קוקוס". אלה יתנו תוצאה דלילה ומימית, לעומת הקרם המרוכז.

4-5 שיני שום פרוסות

כרישה- החלק הלבן, פרוסה לעיגולים גדולים

2 גזרים מקולפים וחתוכים לפרוסות בינוניות

סלסלה פטריות שמפניון- חצויות

כרובית קטנה מופרדת לפרחים

פלפל אדום חתוך לריבועים

חצי דלורית קלופה, נקייה מגרעינים, חתוכה לקוביות גדולות

קישוא או זוקיני חתוכים לעיגולים גדולים

צרור כוסברה טרייה או בצל ירוק קצוץ

אבקת קארי (חריף או לא- לשיקולכם)

מעט כמון טחון, מלח

מערבבים בקערה את חזה העוף עם מעט שמן זית, שיני השום, מתבלים במלח ומוסיפים כפית גדושה אבקת קארי. מערבבים היטב ומשהים במקרר מכוסה לחצי שעה- שעה.

מחממים מחבת מעל ללהבה גבוהה וצורבים היטב את נתחי העוף עם השום משני הצדדים  ומסירים מהאש. מחממים בווק מעט שמן זית ומוסיפים את הירקות, לפי הסדר, ובזה אחר זה מטגנים קלות. קודם את הכרישה, אחרי כמה שניות מוסיפים את הגזר, לאחר מכן מוסיפים את הפטריות, מטגנים ביחד עוד כמה שניות, מוסיפים את הכרובית וכן הלאה. מוסיפים את קרם הקוקוס, מעט כמון ומעט מלח. כשהירקות רכים מוסיפים את חזה העוף הצרוב לדקה נוספת ומכבים את האש. קוצצים את הכוסברה או הבצל הירוק ומגישים עם אורז לבן.

עוד משהו לגבי הקארי- בחנויות המתמחות לבישול מהמזרח (כגון "מזרח מערב") נמכרות משחות קארי בכלי פלסטיק גדולים. ניתן לוותר על אבקת הקארי שבמתכון ולהחליפה במשחת הקארי (הירוקה מאוד מתאימה למנה הזאת) רק קחו בחשבון שהתוצאה תהיה חריפה. בכל מקרה, משחת הקארי הזו מומלצת מאוד..!