על האוכל הסיצ'אוני אפשר להגיד הרבה דברים. מגוון, מעניין, מוזר, מרתק, יפה, וגם טעים (תלוי את מי שואלים, כמובן). ההיצע הקולנרי בחבל ארץ זה של סין כמעט בלתי נדלה, נראה לי שגם אחרי חודש של טיול שם לא מספיקים לטעום הכל.. אמנם הייתי שם רק כשבוע, אבל הספקתי לטעום די הרבה. שיטוט אינסופי ברחובות צ'נגדו סיפקו לי חוויה קולנרית בלתי נשכחת: מרקי אטריות יפהפיים, תבשילים מהבילים שאת תכולתם לא אדע לעולם, חטיפים עם תבלינים מוזרים. על דבר אחד יסכים כל מי שטייל אי פעם ברחבי סצ'ואן- האוכל מתובל ביד רחבה. כל מה שתכניס לפה טובע בתבלינים, שבראשם מככב מנסודיום גלוטומט, חביב הסינים.

הדבר היחיד שאני מעיזה לעשות מקורס הבישול המאולתר שעברתי בצ'נגדו הוא מנה מדהימה של עוף עם מלפפונים, וזה אחרי שהמתכון עבר שינויים מהותיים ביותר כדי שאוכל לעשות אותו אצלי במטבח. לסינים אין בושה וכל מתכון מתחיל ב-2 מצקות שמן כשמדובר במנה אחת לבן- אדם, ו..לא, זה לא שמן זית אורגני :-), כפית msg טהור ועוד כפית גדושה צ'יקן msg הלא היא אבקת מרק עוף…

טוב אז כאן אני מביאה בפניכם את המתכון, לא כפי שהוא נכתב בצורתו המקורית אלא את הגירסה השפויה יותר. חוץ מהבוטנים, המתכון הוא בריא ואפילו דל שומן.. ניתן להחליף את הבוטנים המסוכרים בסומסום, לחיסכון בקלוריות, גם הולך נהדר:

עוף במלפפונים- הגירסה השפויה

מנה טעימה להפליא, זמן ההכנה- דקות ספורות ממש! מתכון ל-3 מנות:

 500 גרם חזה עוף חתוך לקוביות בינונייות (1על 1 ס"מ)

3 כפות רוטב סויה

3 כפות עמילן ( לערבב מעט קמח עם מים ליצירת תערובת חלקה שמזכירה במרקמה טחינה דלילה של הפאלפליות)

 3-4 שיני שום קצוצות דק

 2 כפיות שורש ג'נג'ר קצוץ דק

 חצי כפית פלפל צ'לי מיובש גרוס

מעט מלח

3 מלפונים לא קלופים, חתוכים לקוביות בינוניות (שוות בגודלן לקוביות העוף)

חופן בוטנים מסוכרים, שבורים (להשיג בחנויות התבלינים)

אופן ההכנה:

מערבבים בקערה את קוביות העוף עם העמילן ורוטב הסויה.

מחממים 2 כפות שמן בווק, ומוסיפים את הצ'ילי המיובש. אחרי כמה שניות מוסיפים את השום והג'ינג'ר, מערבבים, נזהרים לא לשרוף את השום ומוסיפים את קוביות העוף. מערבבים היטב ללא הפסקה, עד שקוביות העוף מוכנות. מוסיפים את המלפפונים ומקפיצים כעשר שניות נוספות. מתבלים במעט מלח ומכבים את האש. מפזרים בוטנים מסוכרים ומגישים.