סלט סלק ביתי ופשוט (כמו זה שבתמונה מצד ימין)

4 ראשי סלק טריים

4 שיני שום

צרור פטרוזליה

לימון

מעט שמן זית

חופן קטן של צנוברים

שוטפים את הסלקים ומבשלים במים עד לריכוך מלא. מקלפים מתחת למים זורמים וחותכים כל סלק לחצי ואחר כך לפרוסות. שמים בקערה נוחה לעירבוב . פורסים את שיני השום לפרוסות דקות ומוסיפים לסלק. סוחטים את הלימון ומוסיפים. מתבלים במעט מלח ומעט סוכר. מעטרים בפטרוזליה וצנוברים, מערבבים היטב, מעבירים לצלחת הגשה.

קרפצ'יו סלק עם גבינה כחולה וטבעות קלאמרי צרובות

ראש סלק אחד

חופן קטן גבינה כחולה

150 גרם טבעות קלאמרי שטופות ומסוננות היטב (אפשר משקית קפואה- להפשיר כמה שעות קודם)

עלי רוקט לקישוט

שמן זית, מלח, פלפל שחור גרוס טרי

רבע לימון להגשה

מבשלים את הסלק עד לריכוך ומקלפים. מצננים. בעזרת מנדולינה פורסים לפרוסות עגולות ודקיקות. מסדרים על צלחת הגשה את הפרוסות, כך שיהיו צמודות זו לזו, עם חפיפה מינמלית. מפוררים גבינה כחולה על פרוסות הסלק. מחממים מעט שמן זית במחבת. כשהשמן חם מוסיפים את טבעות הקלאמרי, מקפיצים על להבה גבוהה כ-2 דקות, מתבלים במלח ופלפל תוך כדי הקפצה. טועמים, מניחים את הקלאמרי החם על גבי הסלק בעדינות. מקשטים בעלי רוקט ומגישים עם לימון טרי.

מרק סלק קר- מרק שכל כולו בחומר גלם פשוט ובתוספות פשוטות אך מרהיבות

4 סלקים בינוניים

להגשה

שמנת חמוצה

ביצה קשה חתוכה לרבעים

שמיר קצוץ

בצל ירוק קצוץ

מלפפון שטוף, קצוץ

שוטפים את הסלקים ומקלפים. שמים את הסלקים בסיר מרק קטן וממלאים במים עד לכיסוי. מבשלים עד לריכוך מלא ומכבים את האש. מוציאים את הסלקים מהמים ומקררים מעט. מגרדים אותם לתוך המים הסגולים מוסיפים מיץ מחצי לימון (אפשר פחות) ושמים במקרר. מחלקים לצלחות ומוסיפים בכל צלחת  כפית שמנת חמוצה, רבע ביצה, מעט שמיר, בצל ירוק ומלפפון קצוץ.