נכון שגם אתם התחלתם לשבור את הראש מה תכינו לפורים? איזה מתוקים הולכים לככב במשלוחי המנות המפנקים שתשלחו לכל אהובכם? מה, רק אני לא הצלחתי להרדם בלילות האחרונים במחשבות על מילויים שונים של אוזני המן? רק אצלי במקרר יש מאגרי חמאה כאילו מחר יש מלחמה? טוב, אז כנראה שאני השפויה היחידה כאן..

חברים, תתעוררו! עוד מעט פורים, ולאלה מכם שעדיין מתלבטים קשות בשאלה איזה עוגיות להכין לכבוד החג המשמח, הכנתי כאן מקבץ קטן וצנוע שצילמתי אצל זהר שחם, מעצבת קרמית מוכשרת ביותר, שנידבה את כליה המהממים לצילומי העוגיות הללו.

לקראת פורים ניתן יהיה להזמין משלוחי מנות מושקעים עם הכלים היפים האלו.. אה! איזה רעיון גאוני!

 אבל אם אתם מתעקשים להכין לבד, הנה מספר מתכונים נבחרים מיום הצילומים שהיה לנו:

עוגיות פרחי ריבה- מקור המתכון: רביבה וסיליה

חומרים ל- 25-30 עוגיות

125 גרם חמאה בטמפרטורת החדר

50 גרם סוכר

ביצה

280 גרם קמח תופח

כ- 50 גרם ריבת פטל (או אחרת לפי ההעדפה שלכם)

אבקת סוכר לקישוט

ההכנה

במיקסר עם וו גיטרה מערבלים את החמאה והסוכר לתערובת בהירה ותפוחה. מוסיפים את הביצה וממשיכים בעירבול עד להטמעה. מוסיפים את הקמח ומערבלים רק עד שהתערובת אחידה. אוספים את הבצק ל"פיתה", עוטפים בניילון נצמד ומקררים חצי שעה- שעה במקרר.

מחממים תנור ל-150 מעלות. מרפדים תבנית בנייר אפייה.

מקמחים קלות משטח עבודה ומרדדים את הבצק לעובי 3-4 מ"מ. קורצים ממנו עוגיות בעזרת חותכן בצורת פרח קטן. במרכז מחצית מה"פרחים" קורצים עיגול קטן בקוטר 1.5 ס"מ.

מניחים את העוגיות בתבנית המרופדת ואופים 12-15 דקות, עד שהן מזהיבות מעט.

לאחר שהעוגיות התקררו מניחים מעט ריבה על ה"פרחים" השלמים, סוגרים ב"פרחים" המחוררים ומפזרים מעט אבקת סוכר.

אוזני המן במילוי פרג- מקור המתכון:  אורנה ואלה

חומרים ל-25-30 אוזניים:

לבצק: (מכינים יום קודם)

60 גרם שקדים מולבנים

50 גרם אבקת סוכר

200 גרם קמח

140 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות

חלמון

קליפה מגוררת מלימון

רבע כפית תמצית וניל איכותית

למילוי:

180 מ"ל מים

160 גרם סוכר

150 גרם פרג טחון (אני ממליצה לטחון בבית במטחנת תבלינים או לבקש מהמוכר לטחון את הפרג במקום)

2 כפות דבש

כף מיץ לימון

60 גרם אוכמניות מיובשות מושרות לילה ברום (אני השרתי ביין אדום- יצא נהדר)

ההכנה

במעבד מזון מניחים שקדים ואבקת סוכר ומעבדים לאבקה. מוסיפים את הקמח ומעבדים יחד 2 שניות. מוסיפים את החמאה הקרה ומעבדים בפולסים קצרים עד לקבלת פירורים. מוסיפים חלמון, קליפת לימון ווניל ומעבדים מעט. עוצרים את פעולת הבלנדר לפני שנוצר בצק, מעבירים את התערובת הפירורית למשטח עבודה, מעבדים מעט בידיים לקבלת בצק במינימום תנועות, עוטפים בניילון נצמד ושומרים במקרר לילה.

להכנת המילוי:

מביאים לרתיחה מים וסוכר. מוסיפים את הפרג, מרתיחים שוב, מנמיכים את הלהבה ומבשלים 10-15 דקות, עד שהתערובת מסמיכה. מסירים מהאש ומוסיפים את הדבש והלימון, מערבבים ומצננים. מסנים את האוכמניות ומוסיפים לתערובת הקרה.

הרכבה ואפיה:

מחממים את התנור ל-180 מעלות. מרפדים תבנית בנייר אפייה. מחלקים את הבצק ל-2 ומרדדים כל חלק לעלה בעובי 3 מ"מ. קורצים עיגולים בקוטר 7-8 ס"מ. במרכז כל עיגול מניחים כפית מהמילוי וסוגרים את הקצוות לצורת אוזן- המן. מהדקים היטב ומניחים בתבנית. אופים כ- 15 דקות עד להזהבה.

עוגיות ספירלה בשחור לבן- מקור המתכון: עוגיונט, שבדיוק חידשה את האתר המהמם שלה והוא בהחלט שווה הצצה (שלוש פעמים ביום לפחות)

 עוגיות ספירלה, כ-30 עוגיות:

לבצק הלבן:

100 גר' חמאה

50 גר' אבקת סוכר

100 גר' קמח לבן

50 גר' קורנפלור

חלמון ביצה

כף חלב קר

חצי כפית תמצית וניל

לבצק השחור:

100 גר' חמאה

60 גר' אבקת סוכר

120 גר' קמח

30 גר' קקאו הולנדי כהה

חלמון ביצה

כף חלב קר

אופן ההכנה:

  1. בצק לבן: במעבד מזון עם להב פלדה מניחים חמאה, אבקת סוכר, קמח וקורנפלור ומעבדים יחד לתערובת פירורית. מוסיפים את החלמון, החלב ותמצית הוניל ומעבדים יחד רק עד קבלת גוש בצק. משטחים את הבצק לדיסקית, עוטפים בנילון נצמד ומקררים כחצי שעה במקרר.
  2. בצק שחור: במעבד מזון עם להב פלדה (אין צורך לשטוף אותו מהבצק הלבן), מניחים חמאה, אבקת סוכר, קמח וקקאו ומעבדים לתערובת פירורית. מוסיפים את החלמון והחלב ומעבדים יחד רק עד קבלת גוש בצק. משטחים לדיסקית ומקררים גם כן כחצי שעה במקרר.
  3. מעל לנייר אפייה מרדדים את הבצק הלבן לעלה דק מאוד, ומניחים במקרר. מרדדים את הבצק השחור באותו אופן, מוציאים את הבצק הלבן מהמקרר ומניחים עליו את הבצק השחור. מיישרים את השוליים של שני הבצקים כך שיתקבלו 2 מרובעים חופפים, מגלגלים לרולדה הדוקה, עוטפים בניילון נצמד ושומרים במקרר כחצי שעה עד להתקשות הגליל.
  4. מרפדים 2 תבניות בנייר אפייה ומחממים את התנור ל-170 מעלות, פורסים את הגליל לפרוסות דקות ומניחים בתבניות במרווחים. אופים 12-13 דקות עד להזהבה עדינה של הבצק הלבן. מקררים ושומרים בכלי אטום.

רוצים לדעת מה מחכה לכם לקראת פסח? הנה רמז קטן.. כן כן וכל זה ללא קמח!

 

אחרון חביב, דרישת שלום מ"אוטולונגי" עם מרנגים ענקיים 🙂

שיהיה פורים מתוק ושמח!

דנה