שבועות כבר אוטוטו כאן, ואיך נעבור את החג בלי מתכון לקיש? ולא סתם קיש, אלא קיש מנצח, חגיגי ויפה במיוחד. הקיש שאתם רואים בתמונה נאפה בתבנית לב מתפרקת, אך מתכון זה מתאים לכל תבנית פאי בקוטר 26 או גודל דומה:

קיש עגבניות שרי ועגבניות מיובשות

לבצק פריך: (מקור המתכון לבצק מתוך הספר המעולה "מבשלים בצרפתית")

150 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות

220 גרם קמח

קורט מלח

חלמון

2-3 כפיות מים קרים, רק במידת הצורך

למלית:

בצל קטן קצוץ דק

כ-15 עגבניות שרי שטופות וחצויות

כ-8 עגבניות מיובשות בשמן, חתוכות לרצועות דקות

50 גרם גבינת עיזים חתוכה לקוביות קטנות

50 גרם גבינת פרמז'ן מגורדת

מיכל שמנת מתוקה לבישול

3 ביצים

מלח, פלפל, אגוז מוסקט

ההכנה:

במעבד מזון עם להב פלדה שמים את הקמח, המלח והחמאה. מעבדים בפולסים קצרים עד לקבלת תערובת פירורית ומוסיפים את החלמון. ממשיכים בעיבוד קצר ומוסיפים מים רק עד שהתערובת מתגבשת.

משטחים את הבצק על גבי התבנית הרצויה. מנקבים עם מזלג, מניחים נייר אפייה ושמים עליו שעועית יבשה כמשקולת. מעבירים למקפיא ל-20 דקות. מחממים תנור ל-180 מעלות ואופים כ-12 דקות עם המשקולת וכ-5 דקות נוספות ללא המשקולת, עד להזהבה קלה של הבצק. מוציאים מהתנור, ומצננים.

מחממים תנור ל-180 מעלות.

מחממים במחבת מעט משמן העגבניות המיובשות ומטגנים את הבצל עד לשקיפות. שומרים מעט עגבניות שרי ועגבניות מיובשות לעיטור ואת השאר מוסיפים למחבת. מקפיצים ביחד עם הבצל כ-2 דקות ומורידים מהאש. מתבלים במעט מלח ופלפל, ומניחים בזהירות על הקלתית האפויה. מסדרים על הקלתית גם את הגבינות בצורה אחידה. יוצקים לקערה את השמנת וטורפים פנימה את הביצים, אחת אחת. מתבלים במלח ואגוז מוסקט. יוצקים על הקלתית ומקשטים בעגבניות ששמרנו. ניתן לפזר גם מעט צנוברים. מכניסים לתנור החם לכ-40 דקות, עד שהקיש מתייצב.

חג שמח וטעים!