בפורים של כיתה א' התחפשתי לתות. זו היתה תחפושת אדירה, שנתפרה במיוחד בשבילי (!!!) והייתי הכי מאושרת מכל פורים אחר בחיים, אפילו שכולם חשבו שהתחפשתי לעגבניה. אני זוכרת איך החלטתי בהחלטה של רגע שאני רוצה להתחפש לתות. כנראה שכבר אז ידעתי מה טוב בחיים 🙂

עכשיו התותים כבר ממש בסוף העונה שלהם, הריח שלהם משכר יותר מתמיד, והם ממש זולים. מציעה לכם לעבור בשוק, לקנות לכם כמות נכבדת ולהתפנק על כמה מתכונים נהדרים שגיליתי לאחרונה:

רולדת תותים וקצפת של מיקי שמו, מתוך הספר "שבתות וחגים". קרמיקה- זהר שחם

מאפינס תותים ובננה של אפרת מ"אז מה את עושה על היום?"- אפשר גם בגירסה טבעונית!

עוגת גבינה ותותים של קרין גורן. עשיתי בו לא מעט שינויים- החלפתי את רוב גבינת השמנת בגבינה לבנה 5%, והורדתי בכמות הסוכר. רוצים מתכון? נו, טוב..

עוגת גבינה ותותים– מקור המתכון: קרין גורן, עם כמה שינויים שלי

חומרים לתבנית קפיצית קוטר 24

לתחתית:

200 גרם ביסקוויטים
70 גרם חמאה מומסת
כחצי צנצנת ריבת תותים טובה

למלית

750 גרם גבינה לבנה 5 או 9 אחוז
250 גרם (מיכל) גבינת נפוליאון בטעם טיבעי
4 ביצים
180 גרם סוכר
מיכל שמנת חמוצה

לרוטב התותים

כחצי סלסלה תותים אדומים ומתוקים
בערך 2 כפות אבקת סוכר

אופן ההכנה

מחממים את התנור ל120 מעלות.

במעבד מזון טוחנים את הביסקוויטים עם החמאה לתערובת פירורית שמזכירה קצת חול. מרפדים את התבנית ומעבירים למקפיא.

מערבבים בקערה את הגבינות והסוכר. מוסיפים את הביצים, אחת אחת, וטורפים היטב עד שהן נבלעות בתערובת. מוסיפים את השמנת החמוצה ומערבבים.

מורחים את תחתית העוגה הקפואה בריבת תות. יוצקים מעל את תערובת הגבינות ומכניסים לתנור. אופים שעה וחצי- שעתיים, עד שהעוגה מתייצבת בדפנות ועדיין רוטטת במרכזה. מוציאים מהתנור ומצננים. מעבירים למקרר ללילה.

רוטב תותים: מרסקים את התותים ואבקת הסוכר במעבד מזון, ומעבירים דרך מסננת דקה. שומרים את הרוטב במקרר עד להגשה. יוצקים על כל פרוסת עוגה כמה כפות מפנקות של הרוטב 🙂

שיהיה שבוע טוב!